Profesja tak zwanego
konsultanta ślubnego jest zawodem stosunkowo młodym, w szczególności w Polsce. Na terenie Polski działają oni od paru lat i jest ich kilkudziesięciu. Z drugiej strony jest to profesja bardzo prężnie rozwijająca się ze względu na spore zapotrzebowanie. Do zadań konsultanta ślubnego należy bardzo wiele rzeczy. Jest to zależne od faktu, jaką część zadań młoda para zleci firmie, a zatem czy będzie to
organizacja pełna czy jedynie częściowa. Porada doradcy jest niezwykle potrzebna. Należy pamiętać, by wybrać
firmę godną zaufania, czyli z jak największym doświadczeniem. Dzięki temu uzyska się pewność, że wszystko zostanie zorganizowane sprawnie i
ceremonia będzie dopracowana i udana. Przy zleceniu doradcy wszystkich czynności w związku ze ślubem jedynym obowiązkiem młodych będzie załatwienie formalności w urzędzie stanu cywilnego oraz w kościele, jak również sporządzenie listy zaproszonych.
Trafionym przedsięwzięciem będzie także znalezienie czasopism kobiecych, w których można znaleźć modne kroje
ubrań na wszelkie
okazje.
Porada doradcy ślubnego pozwala na odciążenie pary młodej w kwestii powinności związanych z urządzaniem uroczystości w wymarzonej sali. Dzięki doradcom ślubnym zarówno para, jak i jej rodzina może uniknąć stresów związanych z organizacją uroczystości. Pracownicy firmy zajmą się praktycznie wszystkim i mogą także brać udział w samej ceremonii, pomagając w jej koordynacji - link referencyjny.